18.10.09

to uker i fremmed land

Har det i all hovedsak fint. Kulturforskjellene er her, og jeg er ikke like "med" sosialt som hjemme. Det er ikke alltid jeg henger med i samtalene og skjønner vitsene. Dessuten har folk litt andre vaner og litt andre tanker om ting relatert til kristendommen, for eksempel. Men kulturforskjellene er ikke noe stort problem foreløpig. Egentlig er jeg ganske heldig. Jeg kjenner fire jenter her som tidligere har vært på utveksling motsatt vei, altså fra Uganda til Norge. I går traff jeg den fjerde av dem, så nå har jeg møtt alle sammen. To andre treffer jeg nesten daglig siden de også jobber i Focus. Det er veldig moro å reise halve jorda rundt, og så treffe gamle kjente! I tillegg bor jeg sammen med tre gutter på min egen alder. Det gjør at jeg har gode muligheter til å "henge" med ugandere på min egen alder, noe som er veldig spennende. I dag tok romkameratene mine meg med til kirka deres. Det var en angelikansk kirke, og jeg likte gudstjenesten.

2 comments:

  1. Der har du jammen fått deg en blogg.Så kjekt at det går bra med deg og at du trives i Uganda så langt:) Det er jo veldig stas å treffe på kjentfolk i det store utlandet.Du må hilse jentene ifra meg. Kos deg videre på din ferd, Torkel!

    ReplyDelete
  2. Hei Torkel.

    Dett er Eirik, som var i Uganda et par år før deg. Traff deg i trappa til Lagskontoret i høst:)

    Jeg skjønner at du ikke skjønner vitsene. Jeg syntes aldri vitsene var morsomme. Men det finnes heldigvis humor utenom vitsene også:)

    Tenkte bare jeg skulle si ifra at jeg kommer til Uganda 2-16. desember. Så vet dere det!

    ReplyDelete