3.10.09

turistfase

Da er jeg kommet fram til Uganda. Her har jeg det fint. Forelopig har jeg veart mest turist. Jeg og resten av teamet bodde paa et guest house, et salgs hotell, de foerste dagene. Naa bor vi i vertsfamilier. Jeg bor rett ved kontoret og generalsekretaeren i Focus er verten min. Ellers har vi blitt vist rundt i byen, Kampala, og blitt presentert for folk som jobber i Focus. Saa langt er ting nytt og spennende, og jeg har det fint. Jeg er helt klart i det man kaller turistfasen. Det betyr at ting er bra fordi alt er nytt og spennende. Det blir spennende aa se hvordan jeg etterhvert vil forholde meg til de forskjellene som jeg ser alt naa. Spesielt ulike tanker om hva kristne bor og ikke bor gjore. Folk her er lett aa bli kjent med. De aller fleste snakker engelsk, saa spraak er intet stort problem.

1 comment:

  1. Du virker fortsatt ganske positiv, og det er jo fint. Har ikke begynt aa fordomme hele landet nord og ned (enda?).

    Folk var veldig lett aa bli kjent med i Kenya og Tanzania og, deilig at ikke alle er saa gretne og asosiale som oss nordmenn :)

    Det du kalle turistfasen omtales som honeymoonstage her i lanbdet. Usikker paa i hvilken grad jeg har gaat gjennom denne, dette landet er jo egentlig ganske likt Norge.

    ReplyDelete